لباس موشن کپچر

دروغ‌سنج‌های بسیاری در سازمان‌های امنیتی وجود دارند اما تقریبا همه‌ی آن‌ها تنها در ۶۰ درصد مواقع درست عمل می‌کنند و از این بابت نمی‌توان خیلی روی آن‌ها حساب باز کرد. حال دانشمندان متوجه شده‌اند که لباس‌های موشن‌کپچر می‌توانند دروغ‌سنج‌های بهتری باشند.

موشن کپچر فناوری است که از طریق آن می‌توان حرکت انسان را شبیه‌سازی کرد تا در بازی‌های ویدیویی یا انیمیشن‌ها از آن بهره برد. در این فناوری سنسورهای بسیاری روی بدن انسان نصب می‌شود تا حرکت بخش‌های مختلف از دست و پا گرفته تا صورت، بطور کامل ثبت و ذخیره شوند.

دانشمندان دانشگاه کمبریج موفق شده‌اند از طریق لباس‌های موشن کپچر، راست و دروغ را تشخیص دهند. آن‌ها ۹۰ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. الگوریتم آن‌ها می‌تواند از هر چهار دروغ سه تا را تشخیص دهد که به مراتب دقیق‌تر از دروغ‌سنج‌های فعلی عمل می‌کند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد دروغ‌گو بی‌قرار می‌شوند. آن‌ها براساس الگوریتم‌های مختلف موفق شده‌اند تا الگوی حرکت اعضاء بدن افراد دروغ‌گو را بیابند. از جایی که لباس‌های مخصوص موشن‌کپچر قادرند حرکات بدن انسان را با دقت بالایی ضبط کنند، این لباس‌ها می‌توانند برای مطابقت الگو‌های یافته شده مورد استفاده قرار گیرند. به این ترتیب احتمالا در آینده‌ی نزدیک پلیس‌ برای تشخیص راست و دروغ گفته‌های متهم، لباس موشن‌کپچر بر تن وی خواهد کرد.